تفاوت تبلیغات و بازاریابی
اگر شما هم تفاوت میان تبلیغات و بازاریابی را نمیدانید باید بگویم تنها نیستید.بسیاری از افراد این دو را با هم برابر دانسته و گاها از این تعاریف اشتباه استفاده میکنند.
شاید تا به امروز همیشه به فکر گسترش و پیشرفت کسب و کار خود بوده ایم و اولین گزینه ای که به فکر ما میرسد تبلیغات بیشتر و قوی تر بوده باشد.اما نکته ای که ما در این جا سعی داریم به شما انتقال دهیم این است که اولین قدم برای درمان کسب و کارها و یا گسترش آن ها یک بازاریابی موثر است.پس باید تفاوت های بازاریابی و تبلیغات را بدانیم.
تغییر در روند کسب و کار و ایجاد یک استراتژی جدید برای گسترش و درمان کسب و کار شما یکی از مهم ترین قدم ها است.حال شما میتوانید از ابزار قدرتمند تبلیغات برای بهتر دیده شدن استفاده کنید.
بازاریابی یک تعریف کلی و جامع از کلیه فعالیت هایی است که موجب تعامل و تبادل میان سازمان ها و مشتریان میگردد.
این فرایند شامل فعالیت های بسیار زیادی است که در این فعالیت ها تبلیغات تنها یکی از قسمت های آن می باشد.
برخی از این فعالیت ها شامل :
– شناخت بازار و مشتریان – برنامه ریزی – استراتژی
– تحقیق و پژوهش – قیمت گذاری – تبلیغات
– روابط عمومی – بودجه بندی – خدمات و پشتیبانی مشتریان
– تجزیه و تحلیل
تمامی عناصر و فعالیت های بازاریابی باید به صورت مستقل و در راستای یک هدف فعالیت کنند تا پیام و ارتباطی که مورد نیاز است را به مشتریان و مخاطبان انتقال دهند.
یک بازاریابی خوب از تمامی مؤلفه ها خود از جمله تبلیغات،به بهترین نحو استفاده میکند تا بتواند بهترین و بیشترین تاثیر را بر مخاطبان خود اعمال نماید.
بطور کلی می توان تبلیغات را زیر مجموعه فعالیت های بازاریابی دانست ، ولیکن بازاریابی را نمی توان زیر مجموعه ای از تبلیغات دید.
در یک طرح و پلن موفق بازاریابی اهدافی تعیین می شود که این اهداف را در تبلیغات به صورت موثر و بهتر می توان ارائه نمود.
به وب سایت ما سر بزتید و مطالب مرتبط را مطالعه کنید.
درباره این سایت